19 Mart 2010 Cuma

Tofaş-Galatasaray


Galatasaray'ın iyi oyununun devam ettiğini bu haftada izledik. Doğrusu Akdağ'ın seçimlerinin ve sisteminin hoşuma gittiğini belirtmem gerek. Bu sayfalarda sıklıkla koç eleştirilerine aşina olan dostlar, arkadaşlar Akdağ'a iki haftadır methiyelerde bulunmamı şaşkınlıkla karşılayabilirler. Doğrusu ben de iki haftadır eleştiri yapamamanın sıkıntısını yaşıyorum. Ama bu maçta eleştirecek bir şey buldum ve biraz da olsa rahatladım. Akdağ Caner'e biraz fazla insiyatif tanıyor gibi geldi. Caner'den çok iyi yararlanıyor. zaten ilk beş başlatıyor ve süre dağılımını bilmiyorum ama tahminim ortalamada Caner'in süresi Akdağ ile birlikte 10 dakikanın üzerinde bir artış gösterdi. hatta son haftalarda bu süre fazlalığı 20 dakikaların bile üzerine çıkmış olabilir. Caner ribaunta iyi giren fiziğine oranla hızlı ve iyi savunmacı ve boş atışlarda faydalı olabilen bir oyuncu. Akdağ onu biraz da thornton gibi kullanmaya çalışıyor ve bence başarılı da oluyor. Ama driblling konusunda çok başarılı olmayan Caner'in, ribaunt sonrası top sürerek çıkması ve hücumda insiyatifi ele alıp, penetreleri ile takımı sürüklemeye çalıştığı pozisyonlar top kayıpları ve kötü hücumlar ile neticeleniyor. Caner nerede durması gerektiğini, hücumda ne kadar aktif olması gerektiğini öğrenmeli. Çok fazla şey yapmaya çalışırken takıma zarar verebileceğini fark etmeli. etmiyorsa da bunu ona koçun söylemesi gerekli. Caner hatalar yaptığı anda Akdağ'ın onu kenara alıp gerekli uyarıları yapaağını beklemiştim ama olmadı. eleştirdiğim nokta da bu.


D-wash bile birazcık durulmuş gibiydi. onun durulabileceğini sanmıyorum ama sanırsam saçmaladığında anında kenara geleceğini ve uzunca bir süre oyuna giremeyeceğini anlamış gibi bir hali vardı. savunmada biraz daha dirençliydi.


Takımda oyuncuların büyük bir kısmında önemli gelişmeler olduğunu görüyorum. Can ve Murat gibi yerli oyuncular da Akdağ sisteminde savunmanın esas olduğunu kavradıklarında ve bu yönde daha aktif olabildiklerinde Galatasaray daha da ciddi bir rakip olabilir.


Galatasaray mücadelesi ile zevk veriyor. Play-off'a kalması mucizelere bağlı olsa da son sıradan play-off'a katılması durumunda efes ve fener için galiba ligde eşleşmek isteyecekleri son takım galatasaray olur. TT ve beşiktaş'ın hem eksikleri ve buna bağlı olarak da son dönemlerde oynadıkları basketbola baktığımızda play-off'larda Galatasaray ciddi renk katabilirdi. Neyse hayıflanmaya da gerek yok. Kendi kendilerini yaktılar.


Son söz: değişmeyen söz: jasaitis, rancik ve wilkinson seneye umarım ligimizde olurlar.

Hiç yorum yok: