28 Aralık 2009 Pazartesi

Galatasaray Küme Düşmeyecek


Galatasaray – Türk Telekom maçından zevk aldığımı söylemeliyim. Galatasaray’ın hücumdaki akıcılığı, hareketliliği, çeşitlililiği ve dengeliliği ortaya GS açısından güzelbir basketbol çıkardı. Yabancılarla beraber Türk oyuncularınında hücum opsiyonlarında yer alması GS için önümüzdeki dönem için son derece olumlu bir gelişme. Hele ki yönetim ve seyircinin takıma sahip çıkmasının oyuncular üzerindeki etkisi sahada çok net görülüyordu dünkü maçta. Bir oyuncu için ayrı bir paragraf açmak istiyorum: Rancik. Benim görüşüme göre şu anda TBL’nin (belki en kaliteli değil ama) en istikrarlı ve en yararlı yabancısı. Şut stili ve driplingi teknik açıdan zayıf görünebilir ama mücadele gücü, istikrarı, takım ruhuna verdiği inanılmaz katkı ve en önemlisi diğer arkadaşlarını ateşlemesi bu oyuncunun eksik yönlerini fazlasıyla kapatıyor. Şu TBL istitistiklerine dikkat çekmek isterim: 16,6 sayı, 5,7 ribaund, 2.7 assist. Eurocup ortalaması 22 sayı, 5 ribaund, 2 assist, Beğenmediğimiz şut stili ile yüzde 37,5 ile üçlük, yüzde 87,5 ile faul (Rakocevic’den yüksek) atmış. Telekom maçında gerek hücumda gerekse savunmadaki performansı ile Fatih ile beraber maçın en iyi iki adamıydı.

Küme düşme konusunda ben Ahmet Arif kadar karamsar değilim. Hatta iyimserim bile. GS’in şu anda 7 puanı var ve önünde 18 maç var. Eğer bu maçlardan 14 galibiyet alabilirse (ki alabileceğini düşünüyorum) puanı 39 olur. 39 puan normal şartlarda 9 galibiyet 21 mağlubiyet anlamına gelir. Kepez ve Mersin’in şu anda 3 galibiyeti var. Ben bu takımlardan herhangi birinin 10 galibiyete ulaşamayacağını düşünüyorum. Bir de artık bu Cemal vakasını artık konuşmayalım yazılacağı kadar yazıldı konuşulacağı kadar konuşuldu. Çgeçmiş geçmişte kaldı, artık GS’liler önüne bakmalı. Alınacak 14 galibiyetin hesabı yapılmalı. Ayrıca büyük bir aksilik olmaz ise gruptan çıkacakları bir Eurocup hedefi var. Tüm GS’liler buralara kilitlenmeli.

Telekom hakkında bir şey yazmak istemiyorum. Ahmet arkadaşımızın yazdıklarının altına aynen imzamı atıyorum.

Hiç yorum yok: