21 Ekim 2009 Çarşamba

Fenerbahçe-Barcelona


Bazı maçlar vardır sadece asist rakamları tek başına her şeyi anlatırlar. Barca 21 Fener ise 8 asist yapmış. Barcanın savunmayı bıraktıktan sonra Fener’e yazılan üç asisti de çıkarırsak sadece 5 asist yapıldıklarını söyleyebiliriz. Neredeyse rakibin %25’i kadar yardımlaşmış fener’li oyuncular. Bu oyunla zaten galip gelinmesi mümkün değildi.

Takımın üzerinde sanki ölü toprağı var. Oyuncular hırslarını yitirmişler. Barca azıcık diş gösterdi (çok formda bir barcada karşıumızda değildi. daha hafta sonunda basit bir mağlubiyet almışlardı)ve Fener, takım olarak geri çekildi. Mağlubiyeti kabullendi. Halbuki bu takımın en önemli özelliği her durumda mücadeleyi bırakmamasıydı. Dün bu özelliklerini göremedik. Bunun nedenlerini ilerleyen haftalarda tartışırız. İlerleyen haftalarda diyorum çünkü Fenerbahçe’nin kimliğinde farklılaşma olduğunu gözlüyorum. Bu pek de hayırlı olmayan bir kimlik değişikliği ama Fenerbahçe’nin çok kuvvetli bir kadrosu var ve umuyorum bu mağlubiyet takım içinde kenetlenme ve birlik ile açılır.

Mirsat’ın yokluğu önemliydi. Rakipte ise Lakovic yoktu. Barca lakovic’i çok aramadı ama Fenerbahçe Mirsat’ı çok aradı. Mirsat fener için büyük eksik çünkü pf mevkiinde oynayabilecek kadroda başka oyuncu yok. Semih bu pozisyonda sırıtıyor. Rasim’in ise bir dakika bile süre almaması lazım. Tek bir transfer çözüm olmasa da, iki takım arasındaki 16 ribaunt farkını kapatacak bir oyuncu bulmak mümkün olmasa da; en azından alınacak pf ile sıkıntılar bir nebze de olsa azalır.

Doğrusu ben çok daha çekişmeli bir maç izlemeyi umuyordum. Fener kısalarının baskılı savunmasının dengeleri bozacağını ve hızlı hücumla elde edilen sayılar sayesinde yakın farklarla maçın devam edeceğini düşünüyordum. son dakikalarda navarro gibi bir yıldızın maça ağırlıüğını koyacağını beliyordum. Mickael’den de endişeliydim. Ama bu kadar iyi oynayacağını düşünmemiştim.

Fenerbahçede taşların yerine oturması lazım. Özellikle bazı oyuncuların takıma ve basketbola alışması gerekiyor. lig maçlarında bazı oyuncuların daha fazla oynatılması ile takım kimyasının oluşması ve bazı oyuncuların basketbola yeniden dönmesi mümkün olabilir. Ancak maalesef Tanjevic savunmada istediğini yapmıyor diyerekten bir oyuncuyu dışarı alıp bir daha oyuna hiç sokmamakta. Orta vadede bunun fener’e yarardan fazla zarar vereceğini düşünüyorum.

Hiç yorum yok: