16 Ekim 2009 Cuma

Cum Baba'nın Yer Almadığı Bir Kupa Daha: Efes mi Aldı Fener mi Verdi?


Maçın hepsini seyredemediğimi baştan belirteyim. İnternetin elverdiği ölçüde maçı izledim. Bilgisayarda izlemeyi oldum olası sevmedim. Bu anlamda benim için keyifsiz bir maç oldu. Bu bağlamda çok iyi bir değerlendirme olmayabilir.

Gerek Tanjevic gerekse Fenerli oyuncular sanki “akıl tutulması” yaşadılar. Kasun, kaya ve ermal haricinde takımda uzun oyuncu yok. 3’den 4’e kaydırılacak olan Nachbar’ın yerine Smith mi seçilmiş yoksa sakat mı bilemiyorum ama; neticede yok. 3. Periodun başında “çakma” pf schumpert 4 faul aldı ve dışarıda. Kasun on dakika da 4 faul’le dışarıda. Kaya 5 faul ile çıkacak. Maç uzatmalara gidecek Uzatmalarda efes kazanacak? Maç öncesi bu senaryo söylense; Efes’in kazanacağına kim inanırdı? Aslında Tanjevic’e “güvenenler” haricinde herkes inanabilirdi.

3. periodun 2-3 dakikaları: Shumpert 4. Faulu alıp dışarı çıkıyor. Efes 4 numarada Thornton ile oynuyor. Ama Fenerbahçe, Thornton’un üstünden bir post-up oyunu yapmıyor. Fenerbahçe açısından baktığımızda, Ömer, Oğuz ve Semih’ten oluşan uzun rotasyonu sadece 59,5 dakika sahada kalmış. Maçın uzadığını da düşündüğümüzde 25,5 dakika takım 4 kısa oynamış. Vidmar gönderildi yeri boş, mirsat takımda yok ve Oğuz sadece 10 dakika oynuyor. Tanjevic’İn Oğuz’la sorunu mu var bilemiyorum ama Oğuz bu kadroda ve bu maçta çok daha fazla süreyi hak ediyor. Maçın kritik anlarında Giricek sahada olabilirdi. 16 dakika kadar oynatıldı. Bence iyi de oynuyordu. Ancak buradan hareketle Tanjevic’e vurmak birazcık kolaycılık olur. Çünkü hazırlık maçlarında oldukça iyi oynayan preldzic’İ tercih etti. Preldzic yakaladığı boş atışlarda daha yüzdeli olabilseydi belki de işin rengi değişebilirdi. Ama Oğuz açısında Tanjevic’e atış serbest. Bence Tanjevic Oğuz’u oynatmayarak maçı kaybetti. Preldzic’i giricek’İn yerine bir tercih oalrak kabul edebilirim ama Oğuz’un sadece 10 dakika oynatılması büyük bir hatadır.

Solomon ve greer yan yana oynamalarında pek bir sorun çıkmadı. Ben greer transferi sonrasında bir güç savaşı çıkabileceğini düşünmüştüm. En azından bu maçta öyle bir izlenin edinmedim. Dış şutlarda Solomon çok kötüydü. Ama onun oyun tarzı böyle. Genelde sokabileceği atışları sokamadı. Solomon’u böyle kabul etmek lazım. Ancak ben form tutacağından eminim.

Fenerbahçe’nin kısa rotasyonu oldukça iyi. Solomon-greer-kinsey-giricek ve preldzic’e ömer de eklenince oldukça etkili bir kısa rotasyonu çıkıyor. Mrsic’i de unuttummuşum bu arada. Uzunlar açısından da Türkiye’nin en iyi uzun oyuncuları bünyesinde barındırıyor. Ancak 4 numarada şutör ve ribauntlarda etkili bir uzun daha olması gerekli.

Efes için Faruk’un düşündüğü kadar karamsar değilim. Hatta onun evvelki gün yazdığı efes yazısının cumbaba kupasının kazanılmasında etkili olduğunu düşünüyorum. Türkiye ligi açısından baktığımızda Ermal öncesinde 4 yerli oyuncunun kadroda olmasının çok yetersiz kaldığını belirtmemiz gerek. Yerli oyuncu olarak Ermal’ın gelmesi bile bence yerli yabancı rotasyonu açısından önemli bir katkı. Tabi ki gönül Ersan gibi bir 4 numarayı tercih eder ama şu yoklukta bence önemli bir transfer.

Ancak 4 numaradaki açık konusunda bence Faruk oldukça haklı. Özellikle bu galibiyet her ne kadar kupa getirmiş olsa da bazı gerçeklerin üstünü örtmemeli. Bu maçta Efes’in 4 numara açığı sırıtmadı çünkü karşısındaki rakipte basketbol aklı yoktu. Yazıda da vurguladığım üzere thornton’un 4 numarada olduğu bir durumdan Fenerbahçe yararlanmamış olabilir ama vasat El takımları bile böyle bir handikapı cezasız bırakmazlar. Ayrıca Kerem beğendiğim bir oyun kurucu olsa bile EL’de F4 hedefleyen bir takım için bence yedek oyun kurucu olabilir. Maçı kazandıran adamlardan birisi Kerem olmasına rağmen rahatlıkla söyleyebiliyorum. Oyun kurucunun önemli olduğunu ve EL’de f4’e kalacak takımın çok üst düzey bir oyun kurucuya sahip olması gerektiğine inanıyorum. Buna ilişkin yine bu sayfalarda bir yazı yazmıştım. Linki burada.

Ancak Efes’de transfer işlerin plansızlığını göstermesi açısından size bir örnek sunmak istiyorum. Nachbar transfer edilmeden önce ergin ataman’a ermal ile ilgili bir soru sorulmuştu. Cevabı: “Ermal'in geri dönme ihtimal çok fazla değil. Dusan'ı ön plana çıkarmak için Ermal transferinden vazgeçebiliriz. Kaya, Kerem, Kasun ve yeni gelecek dört numaranın arkasında Dusan'ı kullanmayı düşünüyoruz."
Yukarıdaki röportajdan sonra Kerem’in doping olayı patlak verdi. Yani iki adet dört numara alınması düşünülmeliydi. Efes bir üç numara ve iki tane de 5 numara aldı.

Faruk’la Efes’in bu sene neler yapacağı konusunda hem fikir olmasam da transfer konusunda aynı görüşteyim. En azından Efes’in top 16’ya kalacağına hatta top 8’e kalacağına inanıyorum. Ama f4’ün mucize olacağını düşünüyorum. Ligde ise Fener ile final oynayacak. O süreçte ise daha formda olan ve bir adım daha fazla atabilen ipi göğüsleyecektir. Bu anlamda ligde ne yapacağı çok da önemli değil. Ya birinci ya da ikinci olacak. Bence her ikisi de başarı ya da başarısızlık değil. Birisi şampiyon olacak diğeri ise ikinci. %50’lik bir olasılığın gerçekleşmesi de gerçekleşmemesi de büyük bir olay değil, olmamalı.

Transfer açısından Smith’e yol verip acilen gerçek bir dört numara alınmalı. Nachbar 3 numarada verim verebilir. Onu, 4 numarada kullanmaya çalışmak, onu tamamen kaybetmek anlamına gelecektir.

Hiç yorum yok: