10 Kasım 2009 Salı

Solomon'dan İnciler:


Solomon Milliyet'ten Ümit Avcı'ya gider ayak içini dökmüş: Yazının tümüne Buradan ulaşabilirsiniz. Solomon gerçekten bizim Tanjevic'e getirdiğimiz eleştirileri bir bir sıralamış. En iyisi sözü S0lomon'a bırakmakta...


Herkes şunu bilsin ki, ben gitmek istemiyordum. Gitmek isteyen bir oyuncuyu zaten burada tutamazsınız. Bu durumun sorumlusu ne kulüptür, ne taraftar, ne de benim. Tek suçlu Tanjevic’tir. O saha dışında iyi bir insan...ama saha içinde yıldız oyuncudan nefret ediyor.-


Tanjevic'in yıldız oyunculardan nefret ettiği iddiası biraz abartılı geldi bana. He-do ile sorunu yok ama Memo ile var. Fucka ve bodiroga bu adamın elinde büyümedi mi?


- Ben her zaman şampiyonluk için oynarım, bunu isterim. Taraftar da hemen şampiyonluk istiyor. Çünkü burası Fenerbahçe. Burada ‘2010’da şampiyon olalım, 5 yıl sonra başarılı olalım’ diye hedef belirlenemez. Gelecek yıllarda kazanılacak başarı için burada değilim. Ama iki sene önce de geleceğin planları yapılıyordu, bu sene de... Sıkıldım bundan.


bu çok önemli bir konu. ama bu Tanjevic eleştirisi değil. Yönetimin eleştirilmesi. Bugün için değil ama gelecek için bir başarılı hedefi koymak. Gerek milli takım gerekse klüp takımları için hedef konusunu o kadar çok yazdık ki. Solomon'dan hedeflere ilişkin bir eleştiri güzel oldu.


- Evet kulübe gidip özür diledim. Ama Fenerbahçe ve taraftardan diledim, kesinlikle Tanjevic’ten değil. Onun olduğu yerde artık ben olmam. O giderse Fenerbahçe’ye yeniden dönebilirim. Çünkü taraftarı çok seviyorum. Ama Tanjevic varken asla...


Tanjevic giderse geri dönerim diyor. peki Tanjevic gidince klübün hedefinde bir değişme mi olacak? sanmıyorum. Aslına bakılırsa Solomon bu kadronun önemli bir parçası ama sözleşmesi feshedilen oyuncuyu (ki sözleşmenin fesh nedeni disiplinsizlik) Fenerbahçe geri getirir mi? getirebilir.


Kolay bir oyuncu olmadığımı biliyorum. Çünkü ben yıldız bir basketbolcuyum. Aydın Örs ile çalışırken de kadro dışı kaldım, doğru. Ama ona saygı duyuyordum ve gidip özür diledim. O beni nasıl kullanacağını çok iyi biliyordu. Sonuçta da nasıl şampiyon olduğumuzu herkes gördü. - 2 yıl önce Cumhurbaşkanlığı Kupası’nı Fenerbahçe’ye kazandıran basketi attığımda benden iyisi yoktu. Çünkü daha Tanjevic yeni gelmişti ve bana çıkıp bu maçı kazan demişti. Dediğini yaptım, bana o kadar iyiydi ki. Ama daha sonra bu ilgiyi sevmedi. Benim parlamamı istemedi. İşte ben o anda durumun farkına vardım.


Solomon koçlar için çok kabul edilebilecek bir oyuncu değil. büyük takımlarda tutunamama nendei o. iki tarafı keskin bıçak. Tanjevic'in yıldızları çekemediği iddiası bence gerçekci değil.


- Şimdi ilk olarak evime gitmek istiyorum. Daha sonra menajerimle konuşup karar vereceğiz. Avrupa’ya dönme ihtimalim yüksek. Bu Türkiye de olabilir. Yani belli değil. Kesin olan tek şey, bir daha Tanjevic ile aynı ortamda bulunmayacağım.


Türkiye'ye dönme ihtimali de varmış. bunun Fenerbahçe olmayacağını düşünürsek kim olabilir? Efes'in aslında iyi bir oyun kurucuya ihtiyacı var. Ama Solomon gibi bir riski alırlar mı? Galatasaray'da oyun kurucu bolluğu var. Beşiktaş'da chatman var. Aslına bakarsak telekom solomon için en ideal yer. Owens'ın yerine düşünülebilir. iyi de olur.


Geçen sezon başında takımdan ayrılmaya karar vermiştim. NBA ya da Avrupa’ya, ne olursa olsun gidecektim, bunu yaptım. Sonra istediğim ortamı bulamadım, sezon bittiğinde de basketbol oynama isteğim için tekrar bile bile Tanjevic’in takımına geldim. Ama gelirken onun için gelmemiştim. Fenerbahçe’yi ve taraftarını seviyorum. Beni çok iyi motive ediyorlardı. Onları özlediğim için takıma döndüm, bir şeylerin değişeceğini düşündüm ama yanılmışım.‘Takımın çoğu aynı fikirde’ Umarım Fenerbahçe Ülker sezonu şampiyon olarak bitirir, Euroleague’de de final-four oynar. Bunu gerçekten çok istiyorum ama Tanjevic’le çok zor. İşin ilginci takımdaki birçok oyuncu da benimle aynı şeyleri düşünüyor ama onlar haklı olarak konuşamaz. Çünkü kontratları var. Ben de bu zamana kadar konuşmadım ama artık ayrıldığıma göre bunları söyleyebilirim.


Solomon'a bakılırsa takımın çoğu Tanjevic'le olmayacağı konusunda hem fikir. Oyuncular ile Tanjevic arasında bir güven sorunu olduğunu en azından bizim öyle bir izlenimimiz olduğunu yazmıştık ve Solomon'un yukarıdaki ifadeleri bizi bu konuda destekler nitelikte. Mesele aslında çok da karışık değil. solomon alteernatifsizdi. o yüzden de önceki sene Tanjevic onu kullanmak mecburiyetindeydi. ama greer alternatifi gelince (ki greer transferi sonrasında böyle bir sorun çıkabileceğini yazmıştık) Solomon'u kullanmak zorunda değildi. Solomon bence bunu kaldıramadı.



Greer ya da Kinsey’le aramda kıskançlık olduğu konuşuluyor. Şimdi herkese söylüyorum. Girin internete, sırayla benim ve onların ismini yazın. Kimin neler yaptığına, nerelerde oynadığına bakın. Yani kariyerlerimizi, başarılarımızı karşılaştırın. Benim söyleyecek bir sözüm yok. Ama kimin kimi kıskanması gerektiği çok açık ortada. Onun dışında takım arkadaşlarımla aramda sorun yoktu. İyi anlaşıyorduk, birbirimize saygımız vardı ama coachun bize yoktu. ‘Mehmet Okur’u bile oynatamıyor’- Düşünün Mehmet Okur NBA’de All Star oldu, şampiyonluk yaşadı. Daha ne yapabilir ki. O bile Milli Takım’da oynayamıyor, oynatılmıyor. Ben Mehmet’in neler yaşadığını çok iyi anlıyorum. Tanjevic kendi oynatabileceği isimlerle çok mutlu ama benim gibi yıldız ve kariyerli isimlerle bir arada olmaktan hiç hoşnut değil. Çünkü ilginin ana merkezinde kendisi olmak istiyor, bizim sahneye çıkmamızdan çekiniyor.


Kinsey'le sorunu olacağını sanmıyorum Solomon'un. Ama Greer ile sorunu olduğu aşikar.


Oynattığı sistemi bir türlü anlayamadım. Ben anlamamışsam kimse de anlayamaz. Ben takımın oyun kurucusuyum ve öncelikle coacha inanmam lazımdı, ama inanmıyorum. O da bana güven duymuyor, gözümün içine bakmıyor. Böyle bir yerde nasıl durabilirim ki?


Bu çok önemli bir nokta. Tanjevic'in ne milli takımda ne de Fener'de nasıl bir stratejisi olduğuun bir türlü anlayamayanlardanım. benim anlayamama önemli değil belki de o benim anlayış kıtlığımdır ama takımın oyun kurucusunun da bunu anlayamıyor olması çok önemli bir sorun.


Solomon Aydın Örs zamanında Fenerbahçe'de çok iyi işler yaptı. sonraki sene Tanjevic'le yine iyi işler yaptı. Oyununu gerçekten çok olgunlaştırdı. Deli doluluğu azalmıştı. ancak NBA gidip döndükten sonra tam bir serseri mayın gibi oynamaya başladı. Takımın huzurunu ve bütünlüğünü de bozdu. bu anlamda Solomon ile yolların ayrılması bence fenerbahçe adına iyi bir gelişme oldu. Örs'ün takıma dönmesi ile Solomon geri döner mi bilemem ama takımın başında Mahmudi olacaksa Solomon'un dönmesinin Fenerbahçeye hayırlı olmayacağını söyleyebilirim.


Ama TT'nin solomon gibi ateşleyici ve parlayan bir oyuncuya ihtiyacı var. Solomon'un yolu çaık olsun diyelim.

Hiç yorum yok: