9 Eylül 2009 Çarşamba

Daniel Santiago


Güney Amerika’nın en uzun oyuncularından birisini Efes Pilsen aldı. Geçen sene Barca’da forma giyiyordu. Çok etkili bir oyuncu. Çok da kuvvetli. Yaşlanmış olsa da tecrübesi ile takıma önemli katkı sağlayacaktır. Özellikle Kerem’in yokluğunda gerçekten pota altında oynayabilecek 2 oyuncusu vardı Efes’in. Schumpert ve Nachbar 3 numara. 3.5 bile değil. Kasun haricinde pivot yok. En azından şimdi pota altında oynayacak Kasun’u dinlendirecek bir oyuncu gelmiş oldu. Kerem’de takıma döndüğünde oldukça iyi bir pota altı rotasyonu açığa çıkacak. 4 numarada Kaya oynayacak ve Schumpert ve Nachbar’da onu yedekleyecek gibi gözüküyor. Aslında Efes tam anlamıyla p.f olmadan oynayacak. Ama en azından pota altındaki fizik dezavantajını kapatmış oldular.

Santiago Türkiye liginde oynamayacak. sadece El maçları için alınmış. play-off’lara kadar Kerem herhalde döner takıma. Ancak efes’de ciddi kısa rotasyonu var. Bu bağlamda ben olsam Charles Smith yerine Santiago’yu ligde oynatırım, özellikle de play-off’larda. Nachbar zaten 3’te oynuyor. Bölgesine dönmüş olur. Hazır Smith demişken ben onun yerine de bir oyun kurucunun şart olduğunu düşünüyorum. Her ne kadar Ender’in milli takımdaki performansı parmak ısırtıyor olsa da ben uzun vadede bu performansının devam edeceğini sanmıyorum. Bu nedenle de Smith yerine oyun kurucunun gerekli olduğuna inanıyorum. efes büyük transferler yaptı ama hala ciddi eksikleri var. Bakalım nasıl bir kimya çıkacak ortaya. umarım özlenen F4'e bu sene ulaşaırlar.

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Bana göre Nachbar' da aynı Ersan gibi 3.5 numara. Shumpert ise tabiki 3 numara.

Kaya PF değilse nedir? 4 numaralar üçlük denemez ise PF olmuyor mu?

KG geri döndükten sonra TBL de Santiago'ya ihtiyaç olmaz herhalde, ihtiyaç Paris yolundaydı zaten, umalım ki Kasun ile birlikte bu katkıyı versinler.

Ahmet Arif Eren dedi ki...

Kaya'da çok fazla forvet özelliği olmadığını düşünüyorum. bunun tek nedeni üçlük denemekle ilgili değil tabiki. eğer üçlükle ilişkili bir şey olsa KG'de PF olmaz. forvet savunması yapacak kadar hareketli değil. şutu yok, penetresi yok ve ağır kalıyor. boyundan dolayı PF oynatılıyor. özellikleri ile bence çok PF değil. 3-5 santim uzun olsa özellikleri pivota daha uygun.

Adsız dedi ki...

Şut, penetre, boy, atletizm, fundamental, hareketlilik.. Bunların hepsi Nachbar'da var.. Sadece kalınlık ve kuvvet yok diye üç numara diyorsunuz.

Eksik aramaya kalkınca KG de de bulabiliriz.. Kuvvetli değil, şutu yok, tam anlamı ile skorer değil, vb.

Tam anlamıyla PF olan oyuncular kim o zaman?

Bence önemli olan takım kimyası içerisinde oyuncuların olumlu özelliklerini doğru zamanda kullanabilmek. Ergin' de çok yönlü ve bir kaç pozisyonu oynayabilen oyuncular ile daha başarılı olacağını öngördüğü için bu oyuncuları seçiyor bence.

Sanırım genel olarak sizin dört numaralı pozisyon kavramınıza katılmıyorum. İkinci fark da koç + sistem içerisinde başarılı olacağına inanıyorum. Yeterki gerçek bir beş numaramız sağlam olsun..

Ahmet Arif Eren dedi ki...

aslında nachbar'a üç numara diyen de Nachbar'ın ta kendisi. onunla yaptığımız röportaja bakarsanız o da kendisini kısa forvet olarak tanımlıyor.

nachbar 4 numarada da oynar. çok yönlü oyuncu son tahlilde.

benimkisi bir tespit. koç+sistem içinde dediğiniz gibi faydalı olabilir tabi ki. ama ben seçim yaparken çok da kafasındaki sisteme göre seçim yaptığını sanmıyorum Ergin'in. Nacbar'dan önce Morris alınacaktı ve oldukça farklı özelikleri olan oyuncular.

4 numara için ilk aklıma gelenler; mirsat, haislip, eliyahu, morris, smodis, massey.

pozisyon konusu çok tartışmalı. özellikle p.g/s.g ile sf/pf konusunda yaklaşım farkları oluyor. özellikle 3.5 ve 4.5 gibi numaraları isimlendimrediğimiz sürece bu konular tartışıla gelecektir.

önemli olan kimya ve sistem son tahlilde. galiba bu konuda hem fikir olabiliriz. başarılı olsun da isterse Nachbar'ı pivot olarak oynatsın :)