16 Eylül 2009 Çarşamba

Slovenya Dragic'i de Kaybetti; İçimdeki SesLER


Avrupa şampiyonasından haftalar evvel hazırlık maçında Yunanistan’ı rahat yenen Slovenya’nın şampiyona için çok güçlü bir aday olduğunu yazmıştım. Kadro değerlendirmesi yapmıştım ve Slovenya’nın guard rotasyonun zayıf kaldığını ama uzun ve rotasyonundaki artıların çok önemli olduğunun altını çizmiştim. Şampiyona az bir süre kala Udrih’in sakatlanmasının dar Slovenya rotasyonunu daha da daralttığını Burada yazmıştım ve tüm yükün dragic ve lakovic’in sırtına bindiğini ve zorluk çekeceklerini belirtmiştim. Son maçta Slovenler Dragic’i de kaybettiler. 1 ve 2 numaralarda lakovic, samo udrih ve klobucar rotasyonunu kullanacaklar. Muhtemelen nachbar’ı da iki numarada oynatmak zorunda kalacaklar. bu dar kısa rotasyoun ile bu turnuvada beklentilerimizden tamamen farklı oynayan milllilerimizin bu maçı rahat kazanancaklarını düşünüyorum.

Slovenler için çok zor bir maç. Bizim için birinciliğin anlamı Hırvatistan. İkincilik ise Yunanistan. Hırvatistan’la eşleşmek daha iyi olur bence. Hırvatlardan almamız gereken bir "intikam" var. Hırvatlarla oynamamız için bu maçı kazanmamız gerekli. Yunanistan turnuvaya çok iyi başlamıştı ama son maçlarda üst süte yenilgiler aldılar. Bu yüzden çok da önemli değil. Aslında takımlarda çok iniş çıkış var. Bu anlamda kimle oynadığımızdan çok bizim nasıl mücadele ettiğimiz önemli. Ancak grup birinciliği bizi hem yunanlılardan kurtaracak ve hem de formda ve istekli Fransızlar’la finale kadar karşılaşmamamızı da sağlayacak.

İçimden başka bir ses de Yunanistan’la eşleşmemizin daha iyi olacağını söylüyor. Çünkü Yunanistan büyük oranda spanoulis’İn eline kalmış durumda. Ömer ve Sinan’ın spanoulis’İ bitirmesi ile Yunanistan’ı teslim alabiliriz. Hırvatlarda ise silah sayısı daha fazla. İniş ve çıkışları daha fazla olsa da Hırvatların doğrusu başlarında da iyi bir koç var. Represa’dan her zaman çekinirim. Kazlauskas da iyi bir koç ama Hırvat kadrosu daha üstün gibi geliyor bana.

Son tahlilde bizim nasıl bir mücadele koyacağımız önemli. Çok çelişik düşünceler içindeyim. Yenilmemek stres yaratıyorsa takımda, Slovenya maçı bu turnuvada kaybetmemizin çok da etkili olmayacağı bir maç. Ama yenilmemek de çok güzel bir şey. Hazır medyada ilgilenmeye başlamışken, umalım bu rüyadan uyanmayız.


bu arada bu turnuvada ilk kez rahat bir galibiyet alacağımızı düşünüyorum. bu da beni ayrıca endişelendiriyor. kaybetceğimizi düşündüğüm maçları bazen kıvranmış olsak da kazandık. ilk kez rahat kazanacağımızı düşünüyorum. Bir tek Lakovic'le Slovenya'nın bize karşı direnemeyeceğini düşünüyorum. 4. periodda slovenler iflas edecekler diye iddialıyım. Turnuva boyunca milli takım beni yanılttı ve mutlu etti umuyorum bugün yanıltmaz ve mutlu eder.

Hiç yorum yok: