20 Temmuz 2009 Pazartesi

Ümitleri Gaza mı Getirdim? Türkiye: 93 Ukrayna:44


Ümitlerden ümitli değilim dedikten sonra Ukrayna’yı 93-44 gibi bir skorla devirdiler. "Ümitlerden ümitli değilim" başlıklı yazıda; Türkiye basketbolunun karakteristik özelliğinin faul atamamak olduğunu yazmıştım. Ümitlerin de kötü faul yüzdesi olduğunu ve genç yaşlarda bu özelliği kazandığımızı falan yazmıştım. Bu maçtaki serbest atış yüzdesi: %81. Bir önceki yazıda ne yazdıysam hepsini çürüttüler. Ama bir istisnası var. En azından Dusan beni haklı çıkarttı. Ama ben en çok onun beni yanıltmasını istiyordum.

Ukrayna öyle sıradan bir takım değil. O Ukrayna ki Sırbistan ve Hırvatistan gibi iki ekolü grup maçlarında yenmeyi başarmıştı ve sıralamada 2-0 ile birinci durumdaydı. Türkiye’nin maçları hep yakın skorlarla geçiyordu. Örneğin grupta sonuncu olan israil’i uzatmalarda bir sayıyla yenebilmiştik. Bu bağlamda bu maçın yakın skorlarla geçmesini bekliyordum. Ama maça hızlı giren takımımız Ukrayna’yı dümdüz etti. Umalım takımımız bu galibiyet ile yeni bir sayfa açmış olsun. Bizi daha doğrusu beni utandırsın. Ben hala umutlu değilim ya neyse. Bunu da totem kabul ediverin.

Milliler maça 25-2’lik bir seri ile başlamışlar ve 3. Periodda da 16-0’lık bir seri yakalamışlar. İstatistiklerine buradan bakabilirsiniz. Süre dağılımlarına bakarsak Dusan takımın 10. Sırasında. Efes Pilsende süre alması gerekir dediğimiz oyuncu; kendi yaş kategorisinde bile pek fazla süre alamıyor. Acaba diyorum, daha fazla süre alabileceği bir takımda kiralık oynaması daha mı iyi olur?

Ukrayna’yla aramızda 15 Ribaunt ve 12 asistlik fark var. Bizim takımda her oyuncu sayı kaydetmiş. 5 oyuncu çift haneli rakamlara ulaşmış. Ümitlerimizde en az sayı atan: 4 atarken; Ukrayna’da en fazla sayı atan: 7 atabilmiş. Maç sonucundaki büyük sayı farkına baktıktan sonra hala eleştirecek bir şey bulmak da ayrı bir başarı olsa gerek. Ben iç dış dengesinin daha iyi oluşturulması gerektiğini düşünüyorum. 37 ikilik 30 tane üçlük denemişiz. %60 ikilik ve %40 üçlük yüzdemiz var. Yüzdeler çok iyi ama pota altını daha efektif kullanmak da mümkün.

Takımı taşıyan belli bir oyuncu yok. Herkes bir şeyler yapıyor. Bu bağlamda turnuva sayı krallığında oyuncularımız 49 ile 75 arasında sıralanmış. Skor olarak yıldızlaşan bir oyuncumuz yok. En skorer oyuncumuz melih ve 10 sayı ortalaması ile oynuyor. Görebildiğim kadarıyla sadece 3 sayılık atış denemesinde bir oyuncumuz ilk 10’a girebilmiş. Keşke girmese diyeceğimiz bir istatistik aslında. Atışlarda girmiş ama isabet olarak baktığımızda girememiş. Deneme kısmında var ama isabet kısmında yok. Neyse falza uzatmayalım.

Grupta son durum:

Croatia 2/1

Lithuania 2/1

Ukraine 2/1

Turkey 1/2

Montenegro 1/2

Serbia 1/2

Sonraki maçımız Sırbistanla. Bakalım Turnuva bize neler gösterecek.

Hiç yorum yok: